Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 16.12.2018 18:15

Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Yhteisöajoäänestykset ja niistä keskustelu 
Kirjoittaja Viesti
Valvoja

PSN-nick: finbaek
Viesti Re: Pcars - yhteisöajoäänestykset ja niistä keskustelu
ABS-näkymättömyys ei ole juuri mikään ongelma. Testatessa taannoin piti hieman arpoa ko. napilla, että oliko nyt päällä vai ei.

Se on selvä, että kisoissa kaikille samat avut. Mutta tuo ajokuvakulmakysymys - puhallellaas sitä selvemmin esille..
En ole puskuri-/konepelikulmasta selvittänyt seuraavaa, mutta sisäkuvakulmasta sivulle katsominen: kamera jäljittelee ikään kuin pään kääntymisliikettä sivulle, mikä on mielestäni liikkeenä todella h-i-d-a-s. Tuo sivukuvakulma pitäisi tulla saman tien nappia painettaessa ilman ylimääräistä 'liikkeen simulointia', kuten muistaakseni Gran Turismossa. Se lisäisi varmuutta ja turvallisuutta vierekkäin ajossa. Vai saiko tuon muuttaa itse, pään liikenopeuden?

21.05.2015 14:58
Profiili
Valvoja

PSN-Nick: Temmo_MakLaren
Ilahduttavasti alkaa keskustelu vilkastumaan täällä hiljaiseksi käyneen jakson jälkeen ja keskusteluun osallistujien määräkin on lisääntymässä. Hyvä Varikkosuora!

Itse asiaan ei minulla vielä ole mielipidettä, kun en ola radalla vielä päässyt käymään, ratti kun on vielä vajaan vuorokauden edellisen omistajan hoteissa. Odotan kuitenkin mielenkiinnolla tuntemuksia ohjaamonäkökulmasta ajamisesta, koska se olisi lähinnä realismia. GT:n autojen ajaminen sisältä oli minulle niin hankalaa, että oli pakko kompensoida huonoa ajotaitoa siirtymällä istumaan etupuskurin päälle nähdäkseen riittävästi ympäristöä ja voidakseen osua apexeihin. Jos PCARS tarjoaa onnistumisen elämyksiä sisäkuvakulmasta, olen mitä todennnäköisemmin kallellaan sen vaatimiseen, ainakin osassa tulevia kisatapahtumiamme.

21.05.2015 21:08
Profiili

PSN-nick: hiphei_finland
Temmo kirjoitti:
Ilahduttavasti alkaa keskustelu vilkastumaan täällä hiljaiseksi käyneen jakson jälkeen ja keskusteluun osallistujien määräkin on lisääntymässä. Hyvä Varikkosuora!

Itse asiaan ei minulla vielä ole mielipidettä, kun en ola radalla vielä päässyt käymään, ratti kun on vielä vajaan vuorokauden edellisen omistajan hoteissa. Odotan kuitenkin mielenkiinnolla tuntemuksia ohjaamonäkökulmasta ajamisesta, koska se olisi lähinnä realismia. GT:n autojen ajaminen sisältä oli minulle niin hankalaa, että oli pakko kompensoida huonoa ajotaitoa siirtymällä istumaan etupuskurin päälle nähdäkseen riittävästi ympäristöä ja voidakseen osua apexeihin. Jos PCARS tarjoaa onnistumisen elämyksiä sisäkuvakulmasta, olen mitä todennnäköisemmin kallellaan sen vaatimiseen, ainakin osassa tulevia kisatapahtumiamme.

Täs on sisäkuvakulmasta ajaessa penkille 6 eri säätöä. Etköhän löydä mieleisen asennon jotta näät radan riittävän hyvin ettei tarvi konepellillä istua. Joissakin autoissa mua häiritsi tuulilasin yläreunassa oleva mainostarra. Mut ku säädin penkin asennon mieleilex,ni johan rupes näkymään ratakin. :P Ja eix konepelliltä ajaminen oo vaarallista,ainakin kolari tilanteissa. :mrgreen:

21.05.2015 21:58
Profiili

PSN-nick: MyhQ
GT:ssä oli onlinessa pakko käyttää puskurikuvaa, että ei ihan niin ollut jaloissa. Tai toki jaloissa oltiin silloinkin, mutta selkeän edun se toi sisäkuvaan verrattuna. Yksin ajellessa käytin aina sisäkuvaa. Nyt onneksi saa pakotettua sisäkuvan kaikille. :twisted:

22.05.2015 10:10
Profiili

PSN-Nick: Szuper
MyhQ kirjoitti:
GT:ssä oli onlinessa pakko käyttää puskurikuvaa, että ei ihan niin ollut jaloissa. Tai toki jaloissa oltiin silloinkin, mutta selkeän edun se toi sisäkuvaan verrattuna. Yksin ajellessa käytin aina sisäkuvaa. Nyt onneksi saa pakotettua sisäkuvan kaikille. :twisted:

Mä tyhmänä ajoin puskurikuvalla pitkän aikaa kunnes joku mainitsi (viimein, asiasta kukaan ei maininnut oman edun takia tuolloin mitään) että kattokuva olisi parempi... Heti oltiin muiden kannassa kun tuon tein.

22.05.2015 13:02
Profiili

PSN-nick: akitus79
Omasta mielestä kuvakulmalla ei oo mitään tekemistä vauhdin kanssa, vaan kyse on siitä että mihin on tottunut. Iracingissa kuvakulma on pakotettu ohjaamoon ja pienen totuttelun jälkeen se ei vaikuta vauhtiin mitenkään.

Itse ajan aina koppiautoja puskurista ja openwheelereitä ohjaamosta jos vaan mahdollista, osittain sen takia että koppiautoista ei näe ulos jos omistaa vain 1 näytön setin, se vaatii 3 näyttöä tai virtuaalilasit että tuosta kuvakulmasta sais realistisen. Sen voi melkein ajatella sillain että peität puolet tuulilasista jätesäkillä ja lähet ajelemaan.

Ja en koe istuvani konepellillä kun ajan puskurista, koska istun kotona "autossa" kun ajan, ei siihen näyttöön tarvi kuin tien. Sehän se epärealistista on jos pitää kuvitella itsensä "television sisällä" olevaan virtuaaliohjaamoon ja unohtaa se että sitähän istuu jos kotona ohjaamossa.

Tämä kuvakulma taistelu on ollut simu piireissä päällä niin kauvan kuin muistan ja oma mielipiteeni on se, että kaikki saa ajaa mistä kuvakulmasta haluaa.

26.05.2015 21:39
Profiili

Tuossahan taitaa pointtina olla se näkymä, kattokamerasta näkee paljon pidemmälle ja leveämmälle kuin ohjaamosta. Minusta on ainakin helppoa ajaa kun näkee ihan ympärilleen ja eteen korkeammalta. Tosin se ei ole yhtä hauskaa kuin ohjaamosta katsottuna.

27.05.2015 09:26
Profiili

PSN-nick: akitus79
Tässä on hyvä esimerkki oikeasta simulaattorista, ei tuossa ois mitään järkeä ajaa ohjaamosta. Iteltä ei tuollasta valitettavasti kämpiltä löydy :mrgreen: vaan ihan perus playseat, mutta pointti on sama.
Niin kauvan kun porukalla on erinlaisia setuppeja niin kuvakulman pakkottaminen on typerää.

27.05.2015 17:26
Profiili
Valvoja

Täytyy laittaa ohjaamo vs. puskuri testiin heti kun ratti saapuu. :ugeek:

Edit: siis noin ihan mielenkiinnosta

27.05.2015 18:06
Profiili

Aksu79 kirjoitti:
Tässä on hyvä esimerkki oikeasta simulaattorista, ei tuossa ois mitään järkeä ajaa ohjaamosta. Iteltä ei tuollasta valitettavasti kämpiltä löydy :mrgreen: vaan ihan perus playseat, mutta pointti on sama.
Niin kauvan kun porukalla on erinlaisia setuppeja niin kuvakulman pakkottaminen on typerää.

Joo tämän perusteella ymmärrän idean. Mutta olisko se realistisin sitten se kamera joka on siinä konepellin päällä eikä puskurissa? Minua häiritsee se että se on keskellä autoa, eikä edes siinä ratin edessä toisella puolella... Ellei tämäkin onnistu jollain säädöllä?
Kyllä tuo sisäkuva imo. vie niin paljon huomiota pois radasta että ajaminen on melko "pimeetä". Oikeastihan autossa voit katseella seurata tietä tai katsoa mihin vain ja sitä pilaria tuskin huomaa edes.

27.05.2015 19:29
Profiili
Valvoja

Pädillä pikaisesti testasin sisä- vs. puskurikuvakulman eron Doningtonissa. En saanut ajallisesti mitään selvyyttä mutta puskurista oli huomattavan helppoa tähtäillä mutkiin. Minulla tuo ero korostuu varmaankin enemmän, koska pädillä en hallitse autoa kovin hyvin.
Myös ympärystän havainnointi puskurista oli helpohkoa ja jopa nautinto hyvällä säällä ja sulavalla ruudunpäivityksellä.

Arvelen niin, että pelin aika-ajohaasteissa puskurikuvakulma on käytetyin kärkikahinoissa. Harmi, että kuvakulman käyttöä ei näe tulostaulusta.

29.05.2015 11:28
Profiili
Valvoja

Tasaista on kuvakulmissa.
Viikonloppuna pläjähtää uusi äänestys!

22.10.2015 09:45
Profiili
Valvoja

PSN-nick: plusmiinusnolla
Temmo kirjoitti:
Odotan kuitenkin mielenkiinnolla tuntemuksia ohjaamonäkökulmasta ajamisesta, koska se olisi lähinnä realismia. GT:n autojen ajaminen sisältä oli minulle niin hankalaa, että oli pakko kompensoida huonoa ajotaitoa siirtymällä istumaan etupuskurin päälle nähdäkseen riittävästi ympäristöä ja voidakseen osua apexeihin. Jos PCARS tarjoaa onnistumisen elämyksiä sisäkuvakulmasta, olen mitä todennnäköisemmin kallellaan sen vaatimiseen, ainakin osassa tulevia kisatapahtumiamme.

Minulle Pcars on ainakin tarjonnut juuri kyseisenlaisia ahhaa-elämyksiä. Gran Turismossa en nähnyt itselleni muuta järkevää kuvakulmaa ollakseni nopea kuin ajaa puskurikuvakulmasta, nyt ovat asiat toisin. Pcarsin sisäkuvakulma tuntuu jotenkin niin hyvältä että kokeiltuani ajoa puskurista tuntui se erittäin oudolta ja haastavalta. Jännä juttu, mut jotenkin musta on yllättäen tullut vannoutunut sisäkuvakulman käyttäjä.

22.10.2015 10:13
Profiili
VIP

Se pään kääntyminen tuntui aluksi todella typerältä, mut nyt mulla on kypäräkuvakulma ilman että kypärä näkyy ruudulla ja päänkääntö jo maksimissaan (pikkuhiljaa lisäillyt). Sen kanssa näkee apexit mainiosti ja on näkökenttä oikeanlainen aina. Nyt kun ajaa kaikkia muita pelejä, niin ei meinaa pystyä ohjaamosta ajamaan (esim wrc 5), kun ilman päänkääntöä ahdistaa pahasti.

22.10.2015 16:52
Profiili
Valvoja

Omenanraato kirjoitti:
Se pään kääntyminen tuntui aluksi todella typerältä, mut nyt mulla on kypäräkuvakulma ilman että kypärä näkyy ruudulla ja päänkääntö jo maksimissaan (pikkuhiljaa lisäillyt). Sen kanssa näkee apexit mainiosti ja on näkökenttä oikeanlainen aina. Nyt kun ajaa kaikkia muita pelejä, niin ei meinaa pystyä ohjaamosta ajamaan (esim wrc 5), kun ilman päänkääntöä ahdistaa pahasti.

Toivottavasti Assetto Corsassa ja tulevassa GT:ssä on tuo päänkääntömahdollisuus!
Tämä alkoi mietityttämään, että miksi en ole käyttänyt tuota kuvakulmaa ilman kypärää, koska pelin alkumetreillä niin suunnittelin.. Ja nyt testasin uudelleen ja sivulle katsominen kypäräkuvakulmassa on niiiin hidas, voi miksi?! Muuten tuo olisi käytössäni.

24.10.2015 12:56
Profiili
Valvoja

Vain äänestämällä voit valittaa. ;) Tässä lainaus ekasta postista:
Lainaa:
Uusi äänestys! Ja aiheena:

Autojen säätäminen

Nyt meille konsolikuskeillekin on annettu kunnon kilpa-ajosimulaattori, jossa keskitytään monien mielestä olennaiseen. Kaikki turhat "helmiäiskilluttimet" loistavat poissaolollaan tässä tosielämän kilpa-ajomaailman henkeä julistavassa totisessa pelissä.
Säätäminen on kilparaaserissa monelle olennainen osa kokemusta ja nyt melkeinpä kaikki säätöosa-alueet toimivat ja vaikuttavat autoon kuten pitääkin! Ja jos oma taito tai aika ei riitä säätämiseen, internetistä voi löytää valmiita säätöjä autoonsa. Niin helppoa se on!
Vai onko?

25.10.2015 21:05
Profiili
Valvoja

Laitoin uuden äänestyksen koskien kesän Pcars-kytköksiä.
Omalla kohdallani Pcars on hiipunut bugien ja ajonurkkaukseni uudelleenjärjestelyn myötä, mutta aion palata radalle jossakin vaiheessa alkukesää.. Nähdään online ennemmin tai myöhemmin! ;)

07.05.2016 08:39
Profiili

PSN-nick: hiphei_finland
Taitaa mun osalta olla ajot ajettu,ei vain kiinnosta enää ja suurin syy on bugit ja kesä.

07.05.2016 19:59
Profiili

PSN-nick: ohjeahh
Pcarsiin ei ole tullut koskettua pariin kuukauteen, ja ps4:kin on itse asiassa tällä hetkellä myynnissä, mutta jos nyt sattuisi niin käymään, että jotain kisailuja kunnon porukalla tässä vielä lähitulevaisuudessa syntyisi, niin eiköhän sitä taas kuitenkin mukana lähtöruudussa oltaisi.

Hyvin mahdollista on kyllä sekin, että seuraavat online-kisailut pleikkarilla on sitten aikanaan Assetto corsan tai Gran Turismon parissa. Tosin siirtymien kokonaan pc-pelaajaksi on kyllä myös ihan mahdollinen vaihtoehto sekin.

Viimeksi muokannut ohjeah päivämäärä 07.05.2016 22:58, muokattu yhteensä 1 kerran

07.05.2016 20:40
Profiili

Itse just luovuin ratista ja shifteristä... Päätös on se et mennään pc:llä nyt vallan sit ainakin sen aikaa kunnes se lopullinen GT7 ilmestyy tai saavat jonkun rotin tohon touhuun... Kun se olis PS4k ja VR-lasit = tonnin paukku edessä jos meinaa jatkaa "leveällä kaistalla". Ei kiitos! Sony, mulle riittää tämä rahan tunkeminen laitteisiin kun ei ole mikään pakko :)

Project carsin erikoisversio olis nyt PC:lle vajaa 50€, eli eiköhän lähdetä sille tielle. Ehkä sitä palataan konsolille jos vanhat G-sarjan logitechit toimis jossain pelissä mut enpä usko... Aika näyttää, mut tällä hetkellä näyttää siltä et ei ole kannattavaa ostaa mitään kun aina tulee uutta ja parempaa tilalle (kuten kävi alacantara T300:n kanssa esim.).

07.05.2016 22:03
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 51 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava