Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 17.01.2019 00:08

Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Haussa Kisajärjestelijä! 
Kirjoittaja Viesti
VIP

Viesti Haussa Kisajärjestelijä!
Tarvitsemme joukkoomme aktiivisen henkilön hoitamaan kisojen järjestelyitä, hostaamista ym toimintaa sivuston eteen.
Lähetä vapaamuotoinen hakemus minulle YV:nä.

Perustele hakemuksessa miksi juuri sinä haluaisit Kisajärjestelijäksi. Voit myös mainita asioita kuten nettisi toimivuus, miten sinulla on vapaa-aikaa ym seikat liittyen mahdollisuuksiisi hostata kisoja.

20.02.2012 16:22
Profiili
VIP

Viesti Re: Haussa Kisajärjestelijä!
Ei kiinnostuneita? Edelleen haussa.

Toisissa uutisissa Zkippe ylennetty Übervalvojaksi mahdottoman kovasta työstä yhteisön eteen.

22.03.2012 11:36
Profiili
Valvoja

PSN-Nick: Temmo_MakLaren
Tervehdys Ylemmille!
Heittämänne haaste meille normijäsenille on sen verran suuri, että voin kuvitella sen hieman "pelottavan" muitakin kuin minua. Toisaalta tajuan, että kuormaa pitää oikeasti kyetä jakamaan useammille harteille, emme me sotamiehet voi jatkuvasti olla passiivisesti odottamassa upseeriston komentoja. Miten tämä tilanne olisi sitten ratkaistavissa?

Ensinnäkin joku nykyisistä kisajärjestelijöistä voisi hieman tarkemmin avata sitä, mitä homma oikeasti vaatii innostuksen ja ajan lisääksi; tietotekninen osaaminen? Millaisia asioita on pohdittava kisaa suunniteltaessa? Onko tarpeen tehdä testejä ajokalustolla; jos on niin millaisia ja paljonko siihen täytyy kyetä sitomaan aikaa? Miten foorumin keskusteluketjun hallinta käytännössä hoidetaan? (esim. omalla kohdalla tekstien jälkikäteinen editointi on aivan mystine juttu, jos se ylipäätään on normijäsenelle mahdollista?). Näitä käytännön juttuja on varmaan monta muutakin...
Moni varmaan miettii omalla kohdallaan, mihin sitä oikeastaan sitoutuisi, jos järjestelijäksi ilmoittautuisi. Miten hoidetaan ne arkielämän mukaan tuomat tilanteet, ettei voikaan touhuta suunnittelemansa aikataulun mukaan. Olisikohan tähän ratkaisuna se, että voisimme tehdä ryhmätyötä? Homma ei siis olisikaan jonkin kisan osalta yhden pomon näppien alla vaan kisalla olisi "johtoryhmä", joka voi sopia keskenään eri tapahtumien johtamisesta jne? Kuinka tämä käytännössä toimisi, on ainakin minulle epäselvää. Tässä yksi asia, jota avaamaalla voisi järjestelijäksi ilmoittautuminen käydä helpommaksi.

Tiivistelmänä edellisestä: jos homma voidaan tehdä tiimityönä ja halukkaille annetaan kokeneiden konkareiden taholta perehdytys ja tukea, olisiko kukaan halukas nyt ilmaoittautumaan? Minä olen tässä ensimmäinen vapaaehtoinen.

06.04.2012 10:43
Profiili
VIP

Viesti Haussa Kisajärjestelijä!
Temmo kirjoitti:
Tiivistelmänä edellisestä: jos homma voidaan tehdä tiimityönä ja halukkaille annetaan kokeneiden konkareiden taholta perehdytys ja tukea, olisiko kukaan halukas nyt ilmaoittautumaan? Minä olen tässä ensimmäinen vapaaehtoinen.

Vastaanpa tiivistelmään. Tuumailen noita muita kysymyksiä hetken pitempään, iltavuorossa nyt kun olen.

Tiimityönä pääosin hoidellaan asioita Ylempien kanssa (Adminit/Modet/Kisajärjestelijät) tuolla irc:n puolella omalla kanavallaan. Foorumilla on myös oma alueensa jossa voi kysellä ja käydä keskustelua, mutta sitä on yleensä käytetty vähemmän ja isompien asioiden suunnitteluun. Milteipä siis irc olisi vältännöllinen, muttei pakollinen. Opastusta siis saa tarvittaessa.
Toki hyvä olisi jos Kisajärjestelijä olisi päivätöissä. Itse vuorotyöläisenä huomannut sen että monesti työt haittaa harrastuksia aivan liikaa.
Jos ei aina ehdi hoitamaan hommia niin ainahan voi ilmoittaa asiasta, tällöin saadaan järjesteltyä asiat kuntoon.
Aktiivisuus on hyvästä, mutta ymmärrettävää on myös että siviilielämän asiat vaikuttaa, ja joskus ei vaan hoksota yksinkertaisesti. :)

Kisajärjestelijän työ, yllätysyllätys, on järjestää kisoja, auttaa niiden suunnittelussa, tuomaroida ja yleisesti osallistua yhteisön "behind the scene" -toimintaan.

06.04.2012 14:42
Profiili
Varikkosuoran virallinen Alien

PSN-nick: Zkippe
Jahas, taas meni yksi pääsiäinen ja tällä kertaa tuli tapeltua vatsataudin kanssa. Seikkaperäinen kuvaus taudin etenemisestä pyydettäessä. Kai se on taito sekin, kun osaa sijoittaa sairastelut lomien aikaan.

Mitä Temmon kyssäreihin tulee, niin tekniseltä puolelta ainakin GT5:n lobbyn toiminta ja valinnat pitäisi olla suht hyvin hanskassa, jotta ei vahingossa jää vaikkapa vanhanmallinen imu päälle (kyllä, se on vakiona päällä). Mitenkään epäloogisia nuo valinnat eivät minusta ole, ainakaan jos osaa englantia edes jotenkin. L&L:ssä ratojen valinnassa ollaan käytetty satunnaisgeneraattoria ja ratalistaa, mutta voihan ne radat arpoa/päättää ihan kuinka vain parhaaksi näkee.

Irc on kisoja miettiessä kätevä siitä, että siellä voi heitellä ideoita ilmaan ja pyöritellä niitä muun yhteisön väen kanssa parhaimmillaan reaaliajassa. Vielä kätevämpi on olla ns. irc-screen koko ajan auki jossain etäpalvelimella, jotta voi sitten lukea muiden jutustelut siltäkin aikaa, kun on itse ollut poissa koneelta. Mutta tämä vaatii jo hieman perehtymistä.

Kisojen suunnittelussa kannattaa ainakin ottaa autovalikoiman, renkaiden ja ratojen keskenäiset suhteet huomioon. Lähinnä meinaan sitä, että autoja olisi mielekästä, muttei mahdotonta ajaa (lähinnä rengasvalinta) ja rata sopisi hyvin auton ominaisuuksiin. Tehottomammille autoille pienempiä ratoja ja tehokkaammille sitten leveämpiä ja pidempiä. Eli pyrkii välttämään viimeiseen asti sitä, että kisoista tulisi tylsiä ajaa huonojen valintojen takia. Esimerkki huonoista valinnoista: Vakio Fiat 500, Racing Soft ja shikaaniton Le Mans ratana. Väkihän nukahtaisi jo pitkän suoran puolessa välissä. :lol:

Viestien muokkaus tapahtuu viestejä lukiessa oman viestin viestikentän oikeassa yläkulmassa olevan (liian) pienen edit-nappulan avulla. Valkoiset normijäsenet voivat muokata vain omia viestejään. "Värilliset" taas voivat rellestää kenen viestissä tahansa.

Itsellä tulee olemaan tämä ja seuraavan kuun alkupuolisko hyvinkin kiireinen, joten pienikin helppi kisojen läpiviemisessä on tervetullutta. Ainakin demion ja Temmon (kiitos tuurauksista) olen hostiksi L&L:ään jo pari kertaa joutunut erinäisten tapahtumien takia nakittamaan, joten teiltä sitä kokemusta jo löytyy jonkin verran (ei mitään painostusta kuitenkaan :lol:). Toivottavasti tuo nyt edes hieman valaisi asiaa. Tarkentavia kysymyksiä vaan kehään, jos jotain jäi vielä epäselväksi.

09.04.2012 20:02
Profiili

Mielelläni olen auttamassa jos tarvetta on ja jos sitä ehtii ajamaan niin toki illan voi vetääkin. Ja nyt puhun enneminkin näistä epävirallisista kisoista.
Palatakseni muutamiin vetämiini iltoihin... kokemuksen puute näkyy. Vaikka ohjeet on erittäin selkeät tuppaa virheitä sattumaan, mutta ihminenkin oppii jos on halua ja innostusta asiaan. Ehkäpä mukana olleet voivat kommentoida näistä töppäyksistä vaikka on onneksi jotain itsellekin mieleen jäänyt.

Koska edelleenkin olen vahvasti epämukavuus alueella täällä bittien maailmassa apuni taitaa jäädä vain L&L kisoihin. Rahkeet eivät vaan taida riittää enempään :lol:

10.04.2012 17:55
Profiili
VIP

Temmo nostettu Kisajärjestelijäksi.

Ei haittaisi vaikka vielä yksi sellainen löytyisi joukosta. :D

05.08.2012 10:16
Profiili
Varikkosuoran virallinen satusetä

PSN-nick: MuugiMan
Ei yksi foorumi voi kestää kahta Temmoa :!: :!:

05.08.2012 21:38
Profiili
Valvoja

PSN-Nick: Temmo_MakLaren
MuugiMan kirjoitti:
Ei yksi foorumi voi kestää kahta Temmoa :!:

Josku ei vaimo kestä yhtäkään. :lol:

06.08.2012 08:27
Profiili
VIP

Myöskin OdeFinn suostui pestiin. Hänhän on kuumeisesti testannut kalustoa tulevaa sarjaa varten.

Enempää ei tällä hetkellä tarvita, haku päättyy.

06.08.2012 15:12
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 10 viestiä ]