Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 17.01.2019 00:03



Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille 
Kirjoittaja Viesti
VIP

Liittynyt: 27.11.2010 23:35
Viestit: 1887
Paikkakunta: Kokkola
Viesti PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Tänne kaikkea mahdollista rattiasetuksista ja siihen liittyvästä nippelitietoudesta. Näin kaikki saisi omat vehkeensä optimaaliseen ajonautintoon, eikä jäisi enää mahdolliseksi syyttää välineitä! :lol:


18.05.2015 19:24
Profiili
VIP

Liittynyt: 27.11.2010 13:10
Viestit: 77
Viesti PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Ps4 & T300RS yhdistelmälle hyväksi havaittu (tummennettuna ne jotka muuttuu oletusasetuksista):

Päävalikko -> options -> Controls
Configuration:


Streering deadzone 0
Streering sensitivity 50
Throttle deadzone 6
Throttle sensitivity 50
Brake deadzone 6
Brake sensitivity 35
Clutch deadzone 6
Clutch sensitivity 35

Speed sensitivity 0
Vontroller filtering sensitivity 0
Damper saturation 0

force feedback 100

Controller input mode 3
Advanced On
Soft streering dampening On
Visual wheel filtering On
Opposite lock help Off



Päävalikosta options -> Controls -> R2:lla calibrate force feedback

Tire force 115
Per wheel movement 0,00
Per wheel movement squared 0,00
Wheel position smoothing 0,04
Deadzone removal range 0,00
Deadzone removal falloff 0,01
Linkage scale 0,00
Linkage stiffness 1,00
Linkage damping 1,00
relative adjust gain 1,08
Relative adjust bleed 0,10
Relative adjust clamp 0,96
Scoop knee 0,70
Scoop reduction 0,15
Soft clipping (half input) 0,00
Soft clipping (full output) 0,00



Sen jälkeen autotallista valitaan haluttu auto ja tehdään uusi setup:
R1:llä force feedback välilehdelle:

master scale 20-36 (kannattaa katsoa autokohtaisesti. Oletus 26 on ihan hyvä)
FX scale 48 (autosta riippuen 40-54)
FY scale 48 (autosta riippuen 40-54)
FZ scale 52 (autosta riippuen 44-58, pidä ero samana fx ja fy scaleen)

MZ scale 100,01

FX smoothing 0
FY smoothing 0
FZ smoothing 0
MZ smoothing 0
Arm angle 1500 (jos haluaa kääntösädettä muuttaa, muuta tätä)


R2 näppäimellä toiselle välilehdelle:

Body scale 0,01
Body longitudinal scale 0,01
Body stiffness 100,01
Body daming 100,01

SoP scale 20-36 (säädä samaksi master scalen kanssa!!!!)
SoP lateral scale 10-20
SoP differential scale 10-20
SoP damping 10-20


F alkuiset scalet ja master scale tuo vastusta enemmän rattiin, mutta myös hävittää pieniä efektejä. SoP mielestäni tuo takapään juttuja rattiin.

Tämän jälkeen painakaa x jonka jälkeen voitte valita radat missä asetukset toimii, tai sitten valita all x:llä ja painaa vielä sitten neliötä tallentaaksesi säädöt.


18.05.2015 19:47
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Hra 'Jack Spade' - pelinkehitysvaiheen ffb-velho (sanovat) - hänen konsolipuolelle muunnetut kattavat pc-ratti säätötaulukot löytää alla olevan linkin takaa viralliselta pcars-foorumilta.

http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?24055-Universal-FFB-Settings-for-PS4-XB1-Spreadsheet

Vastuuvapauslauseke!
Väliaikaisen ratittomuuden vuoksi en ole voinut perehtyä linkin takaisiin säätöihin, joten en voi niitä vielä suositella. Muutenkin sanovat, että nuo rattisäädöt toimivat ikään kuin aloitusarvoina, joiden päälle jokainen voi rakentaa omat ffb-sävelensä.


Oma mielipiteeni täysistä voimapalauteasetuksista (esim. ffb=100) :
Peli antaa ilmeisesti oletuksena joillakin rateilla 25% pienemmän voima-asetuksen. Olisin itse varovainen voima-asetuksen lisäilyissä. Nimittäin nykyajan rattiohjaimet ovat herkkiä kapistuksia ja tuntuisi äkkiä, että täydellä voimapalautteella ratin kuluminen voi myös kasvaa.

Säädä varovasti - aja täysillä.


19.05.2015 15:43
Profiili
VIP

Liittynyt: 27.11.2010 13:10
Viestit: 77
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Tässä nimenomaan asetuksista force 100%:iin ja sitä kevennetään auton säädöissä kuten ylempänä sanoin.

Tuon herran säädöt taas oli ainakin ps4/t300 combolla ajokelvottomat. Oli jäätävä force ja et tuntenut enää mitään tiestä. Siksi pidän noita laittamiani loistavana.


19.05.2015 21:58
Profiili
VIP

Liittynyt: 27.11.2010 23:35
Viestit: 1887
Paikkakunta: Kokkola
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Löytyykö PCARSista ajon aikana pylväitä, joista näkee myös FFB:n voimakkuuden? Siitähän sen näkee klippaako liikaa ja onko forcet liian kovalla/säädöt pielessä. Muistutan tässäkin kohtaa kaiutinvertausta: liian kovalla volyymilla voi pienet nyanssit hukkua meluun. ;)


20.05.2015 07:23
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Omenanraadolle:
Nuo säädöt on ilmeisesti alkujaan pc:lle väännetty, mikä ei sinänsä ole ongelma, koska kaikilla alustoilla fysikkamalli on sama. Eriäväisyys tulee, jos ja kun nuo säädöt on tehty Logitechin G-sarjalaisilla.

Saimonille: löytyy telemetriaruudulta ajon aikana mutta siinäkin on bugeja kuulemmaesiintynyt.

Jahka ratin saan, niin alkaa testi.


20.05.2015 14:48
Profiili

Liittynyt: 29.03.2011 01:27
Viestit: 1390
PSN-Nick: Szuper
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
En nyt oikein ymmärrä tuota, mitkä assetukset pitää olla itse ratissa että nuo Omenanraadon settingsit toimii? Vai onko tällä edes väliä?



E: Ihanko tosi force feedback 100, enhän mä pysty edes vääntämään rattia?

_________________
Endurance-hiiri.


21.05.2015 13:14
Profiili
VIP

Liittynyt: 27.11.2010 13:10
Viestit: 77
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Szuper. Nimenomaan täysille. Ja jos radalle lähdet suoraan niin raskas onkin. Siksi auton ffb säädöillä säädetään kevyeksi kuten kirjoitin. Eli Master scale ja fx, fy ja fz säädöt pienemmäksi niin ratti kevenee.


21.05.2015 14:11
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Omenanraato kirjoitti:
Szuper. Nimenomaan täysille. Ja jos radalle lähdet suoraan niin raskas onkin. Siksi auton ffb säädöillä säädetään kevyeksi kuten kirjoitin. Eli Master scale ja fx, fy ja fz säädöt pienemmäksi niin ratti kevenee.



Spindle Master Scale. Kuhan tarkennan vaan.

(Ja siellä varikkopilttuussa pääsee siis autokohtaisiin ffb-säätöihin.)


Viimeksi muokannut finbaek päivämäärä 21.05.2015 15:12, muokattu yhteensä 1 kerran



21.05.2015 15:03
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Tässä asiantunteva ffb-hifistelijä:


https://www.youtube.com/watch?v=dPBUFvVQNnE


21.05.2015 15:09
Profiili
VIP

Liittynyt: 27.11.2010 13:10
Viestit: 77
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
finbaek kirjoitti:

(Ja siellä varikkopilttuussa pääsee siis autokohtaisiin ffb-säätöihin.)


Varikko pilttuussa ei kannata säätöjä tehdä. Siellä ei ne tallennu kuin siihen sessioon. Päävalikosta autotalliin ja siellä säädöt niin voi tallentaa joka radalle oletusasetukset


21.05.2015 15:16
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
^ ok


21.05.2015 15:19
Profiili

Liittynyt: 29.03.2011 01:27
Viestit: 1390
PSN-Nick: Szuper
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Joo tää rupee olemaan jo pikkuhiljaa ajettava. Siltikin, näillä poljinrimpuloilla ei mitään hajua ilman ABS:ää, menee metikköön koko ajan... Tarvis lisää tunnetta että koska renkaat lyö lukkoon...
Toinen on että jarru tuntuu olevan likaa on-off-mallia, liekö tuohonkin säätö olemassa... Kaasusta jo deadzonet otin pois kokonaan koska tykkään että se ottaa heti kiinni.

Toistaiseksi ratista se toiseksi pienin kääntösäde toimii, pienin on jo liikaa F1 autoa. Arm Anglea koitan tässä säädellä jospa sillä saisi vähän lisää eloa...

_________________
Endurance-hiiri.


Viimeksi muokannut Szuper päivämäärä 21.05.2015 15:28, muokattu yhteensä 1 kerran



21.05.2015 15:26
Profiili
VIP

Liittynyt: 27.11.2010 13:10
Viestit: 77
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Niillä säädöillä saat kyllä säädettyä rattiin tunteen koska on lukossa. Mulla kyllä noilla mun antamilla säädöillä ratista tuntee heti kun renkaat edes meinaa mennä lukkoon.


21.05.2015 15:28
Profiili

Liittynyt: 29.03.2011 01:27
Viestit: 1390
PSN-Nick: Szuper
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Mä haluan semmosen 1,5x ratin ympärysmittaisen ohjauksen ja tasaisen. Nyt näillä sääöillä tuntuu että ratti kääntyy ekat 300 astetta hitaasti ja sitten pomppa pyörät vinoon yhtäkkiä, huomaa auton liikkeessäkin etttä se yhtäkkiä kääntyy äkisti... Ehkä mulla on vähän turhan huonot forcet jos ei tunne kaikkea tjn. :roll:

_________________
Endurance-hiiri.


21.05.2015 15:31
Profiili
VIP

Liittynyt: 27.11.2010 13:10
Viestit: 77
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Jos ne on liian raskaat, niin peittää kaiken muun alleen. Siks mulla on itse vaste aika kevyellä. Ohjaus kyllä kääntyy samaa tahtia pelin ratin kanssa.

Siel on se arm angle, kannattaa sitä säätää kans.


21.05.2015 15:35
Profiili

Liittynyt: 29.03.2011 01:27
Viestit: 1390
PSN-Nick: Szuper
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Tuota Arm Anglea kun säädin 2500 ja alla Mersun evo, niin alkoi tuntumaan kääntyminenkin joltain, jarrutkin huomaa jotenkuten mutta parhaiten vasta kun renkaat lämpee. Eiköhän tää tästä kun säätää vaan paljon.

Nuo mersun äänet on kyllä ihan eri kaliiberia PS4:llä kuin missään youtube videossa, komiat!!! :mrgreen:

_________________
Endurance-hiiri.


21.05.2015 15:55
Profiili

Liittynyt: 29.03.2011 01:27
Viestit: 1390
PSN-Nick: Szuper
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Master Scale:a tiputin 14 kohdalle, niin oli sopivat forcet. 10:ssä menee jo vähän liian tunnottomaksi ja 18 oli vielä liikaa, eli tuossa välissä jossain oli ok. Muita säätöjä otin alas siihen 74 kohdalle... Vielä kun tietäisi että mitä nuo kaikki tarkoittaa suomeksi :roll:

_________________
Endurance-hiiri.


21.05.2015 20:35
Profiili

Liittynyt: 13.03.2012 16:33
Viestit: 254
PSN-nick: hiphei_finland
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Omenanraato kirjoitti:
Varikko pilttuussa ei kannata säätöjä tehdä. Siellä ei ne tallennu kuin siihen sessioon. Päävalikosta autotalliin ja siellä säädöt niin voi tallentaa joka radalle oletusasetukset

Kyl samat säädöt saa tallennettua autoon mitkä tekee varikko piltuussa. Säätää pilttuussa ja savettaa säädöt sessiota varten. Session jälkeen tai voihan session lopettaa keskenki,ni menee päävalikon kautta talliin. Valitsee "edit current set up" ja ne säädöt on autossa mitkä sul oli just edellisessä sessiossa. Nyt ne voi tallentaa "pysyvästi" ja rata kohtaisesti.

Edit: Talliin pääsee myös options napin kautta. Esim. Free practicessa painaa options nappia ennen auton/radan vaihtoa. Ja sit menee talliin ja tekee samalla tavalla kuin aikasemmin mainitsin. Toimii myös quick race weekend:ssa.


22.05.2015 01:29
Profiili
VIP

Liittynyt: 27.11.2010 13:10
Viestit: 77
Viesti PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Joo siis toki noinkin, mutta pilttuussa et voi tallentaa. Sama se on suoraan mennä siellä päävalikossa optionsin kautta.

Szuper kirjoitti:
Master Scale:a tiputin 14 kohdalle, niin oli sopivat forcet. 10:ssä menee jo vähän liian tunnottomaksi ja 18 oli vielä liikaa, eli tuossa välissä jossain oli ok. Muita säätöjä otin alas siihen 74 kohdalle... Vielä kun tietäisi että mitä nuo kaikki tarkoittaa suomeksi :roll:


Mun mielestä toi on väärä tapa myös, toki jos hyvältä tuntuu niin mikäs siinä.
Eli nyt sulla on master scale eli kokonaisuus matalalla ja sit yksityiskohtaset säädöt isolla, kun mun mielestä järkevämpää on pitää se Master scale nimenomaan isompana ja sitten niillä fy, fz ja fx jutuilla hienosäätää ne forcet pienemmäksi. Eli se masteri sinne 20-26 ja niitä muita säätöjä paljon pienemmäksi, sinne 40 tietämille, paitsi niistä neljästä F-alkuisesta alin 100%

Se alin on kaikkia töyssyjä jne radasta, sit ne kolme ylintä on forcet siitä miten auto liikkuu pituus ja sivusuunnassa jne. Seuraavalla välilehdellä ne SoP jutut taas määrittää auton peräpäästä samoja asioita.

Kannattaa koittaa pistää noi mun laittamat säädöt ja jos on liian raskaat niin tiputa se Master scale max 20:een ja tiputa niitä F-alkuisia siitä 48:sta alaspäin sinne 40:een vaikka.


22.05.2015 05:58
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 76 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com