Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 17.01.2019 01:14



Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 13.03.2012 16:33
Viestit: 254
PSN-nick: hiphei_finland
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Omppu. Pilttuussa jos säädät autoa esim muutat downforcea,se pitää tallentaa siel pilttuussa jotta muutos toteutuu. Sen muutos minkä teit ja talletit pilttuussa sessiota varten,ja haluat tallentaa sen sille radalle tai vaik jokaiselle. Ni meet sinne omaan talliin ja valitset sen "edit current set up" nyt voit tallentaa tai muuttaa niitä säätöjä mitä olit pilttuussa säätäny.Eli piltuussa tehdyt säädöt voidaan tallentaa kyseiselle autolle. Kokeile jos ett muuten usko. ;)


22.05.2015 07:24
Profiili

Liittynyt: 29.03.2011 01:27
Viestit: 1390
PSN-Nick: Szuper
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Omenanraato kirjoitti:

Mun mielestä toi on väärä tapa myös, toki jos hyvältä tuntuu niin mikäs siinä.
Eli nyt sulla on master scale eli kokonaisuus matalalla ja sit yksityiskohtaset säädöt isolla, kun mun mielestä järkevämpää on pitää se Master scale nimenomaan isompana ja sitten niillä fy, fz ja fx jutuilla hienosäätää ne forcet pienemmäksi. Eli se masteri sinne 20-26 ja niitä muita säätöjä paljon pienemmäksi, sinne 40 tietämille, paitsi niistä neljästä F-alkuisesta alin 100%

Se alin on kaikkia töyssyjä jne radasta, sit ne kolme ylintä on forcet siitä miten auto liikkuu pituus ja sivusuunnassa jne. Seuraavalla välilehdellä ne SoP jutut taas määrittää auton peräpäästä samoja asioita.

Kannattaa koittaa pistää noi mun laittamat säädöt ja jos on liian raskaat niin tiputa se Master scale max 20:een ja tiputa niitä F-alkuisia siitä 48:sta alaspäin sinne 40:een vaikka.


Testaan uudestaan tämän. Tuollakin tuntui ajo jo ihan hyvältä mutta aina voi parantaa :)

_________________
Endurance-hiiri.


22.05.2015 13:00
Profiili

Liittynyt: 29.03.2011 01:27
Viestit: 1390
PSN-Nick: Szuper
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Mä laitoin tuon master scalen 22 ja se tuntus olevan ok, muut onkin 40 paitsi se alin 100. Toki tuon Mersun vanhan evo:n kuuluukin olla puoliraskas ajettava, sen verran ikääntyneempi vekotin...

Kandeeko noista SoP Scaleen laittaa lisää ytyä, eikös tuo merkkaa sitä kuinka perä lähtee alta vai voiko sitä tuntea ylipäänsä ratin kautta? SoP Damping on ilmeisesti sit sitä kuinka tuntee perän pomput, mutta onkohan siitäkään mitään apua jos se sekottuu keulan pomppuihin :roll:
Lisää säätöä vaan kyllä tää tästä tuntus paranevan, vielä kun hahmottaa mistä tapahtuu mitäkin. Ei ole missään autopeleissä ollut näin hyvin säätöjä, tuntuu että on jo liikaakin :lol:

_________________
Endurance-hiiri.


22.05.2015 14:43
Profiili
VIP

Liittynyt: 27.11.2010 13:10
Viestit: 77
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Kyllä se SoP tuo tuntumaa ja ne on hieman erilaisia efektejä. Mä nostin ite ne 20:een, mut ehkä lisääkin vois.


22.05.2015 14:44
Profiili

Liittynyt: 22.01.2012 19:20
Viestit: 12
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
finbaek kirjoitti:
Saimonille: löytyy telemetriaruudulta ajon aikana mutta siinäkin on bugeja kuulemmaesiintynyt.

Jahka ratin saan, niin alkaa testi.
Miten tuota käppyrää pitäisi tulkita?


22.05.2015 15:13
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
mooscot kirjoitti:
finbaek kirjoitti:
Saimonille: löytyy telemetriaruudulta ajon aikana mutta siinäkin on bugeja kuulemmaesiintynyt.

Jahka ratin saan, niin alkaa testi.
Miten tuota käppyrää pitäisi tulkita?


En tiedä vielä. :(


22.05.2015 16:21
Profiili

Liittynyt: 22.01.2012 19:20
Viestit: 12
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Paljon tässä on konsolikuskille uutta säädettävää ja opeteltavaa jo pelkästään ratti/force säädöissä. Nostaa kyllä rimaa konsolien puolella kerta heitolla. Jotain info ruutua olisin peliin kaivannut kaikkiin näihin säätöihin, että tietäisi mitä mistäkin tapahtuu. Liekkö siinä limited editionin mukana tulleessa kirjassa mitään apuja?

Ennen säätö/testi työtä päätin ottaa vähän tunteja alle oletus asetuksilla ja niillä mennään edelleen. Nyt on takana reilu 10h ja ratti kokemuksena mainittakoon, että PS4+CSW v2+CSP v2 combo toimii varsin mallikkaasti oletus asetuksilla. Ainoastaan deadzonen muutin 1 > 0 ja kaikki muut yleiset ja auto kohtaiset ratti/force asetukset on oletuksilla. Pidon rajan tuntee hyvin ja luistot saa kiinni. Myös ajo ilman ABS jarruja onnistuu hienosti, kun renkaiden lukkiutumisen tuntee ratissa selvästi. Radan epätasaisuus ja kanttarit välittyy rattiin varsin mukavasti. Varsinkin nyrre on kuin uusi rata Gran Turismojen jäljiltä. Sen verran on röykkyä. :D

Lisäyksenä jotain negatiivista eli kerran on forcet kadonnut. Ei lennosta vaan radalle mentäessä ne vain puuttui kokonaan. Tätä on ilmeisesti tapahtunut muillakin rateilla? Toisena bugina itsellä ollut semmoista, että valikoissa napit välillä sekoilee omiaan eli tekee painalluksia vaikka et koske mihinkään. Onko tämmöistä esiintynyt muilla?


23.05.2015 10:31
Profiili

Liittynyt: 29.03.2011 01:27
Viestit: 1390
PSN-Nick: Szuper
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
mooscot kirjoitti:
Radan epätasaisuus ja kanttarit välittyy rattiin varsin mukavasti. Varsinkin nyrre on kuin uusi rata Gran Turismojen jäljiltä. Sen verran on röykkyä. :D


Tämän huomasin itsekin, ei tietoakaan "tasaisesta" ajosta. Toki tällekin löytyy oma säätö, en muista nyt että mikä se oli noista miljoonasta liukusäätimestä, mutta jostain sai pienennettyä sitä kuskin pomppimista ohjaamossa :D

_________________
Endurance-hiiri.


23.05.2015 14:45
Profiili

Liittynyt: 29.03.2011 01:27
Viestit: 1390
PSN-Nick: Szuper
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
3 tuntia säädin sisäkuvakulmaa... En kyllä osaa päättää kummalla ajaisi, sillä paikallaan olevalla vaiko sillä toisella jossa se pää liikku mutkiin...Siinä mulla on 50 tai 55 kun sen isompi aiheuttaa aina sen että ajan ulos :D Ehkä se liikkuva on hiukan parempi kun sillä sa vasemmalle enemmän näkymää kuin sillä toisella. Toki ikkunasta näkyy myös, en sentään aja pää tuulilasissa.
Onkos teillä mitään hyväksi todettua versiota tuohon ohjaamokuvakulmaiseen näkymään?

Fov:iakin koitin säädellä. Sain sellaisen lukeman että 78 olis ok, sen alle menee vähän liian hiljaiseksi menoksi tai tuntuu matelulta. World movement laitoin sen täysille, se on aina täysillä ollutkin mutta en vieläkään huomaa että mitä virkaa sillä on ?

_________________
Endurance-hiiri.


25.05.2015 07:35
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Ite ajan staattisella ohjaamolla. Mietin sitä kypärätöntäkin vähäisellä päänliikkeellä, mutta en ole vielä testannut, sitten T300RS:n kanssa paremmin.
Ohjaamosta jätän ratin pois suosiolla ja kuvaa hieman lähemmäs ja ylemmäs ja alas kallistaen kohti tuulilasia (eikä haittaa formulan liikkumaton ratti).

Se valtava ohjaamopomputtaminen saisi olla vaimeampi. Esim. L.Secan korkkiruuvissa tuo liike on liioitellun oloinen. Kenelläkään tuohon fixausta?


edit:
Ohjaamon penkkikulmat säädin illan ja aamun aikana pikaisesti kohdilleen autoista. Kai ne nyt tallentuivat sitten.. :?


25.05.2015 09:41
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Kun 'World Movement' on 0, niin kuskin liike isoissa korkeusvaihteluissa on holtiton (L.S:n korkkituuvi)

Kun 'World Movement' on maksimi, niin kuski ja ohjaamo ovat yhtä liikettä. Tällöin ulkomaailma liikehtii ja ainakin ohjaamokuvalla aiheuttaa nopeasti huimausta.

World Movement 35 toimii mukavasti. :geek:


25.05.2015 22:57
Profiili

Liittynyt: 29.03.2011 01:27
Viestit: 1390
PSN-Nick: Szuper
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
finbaek kirjoitti:
Kun 'World Movement' on 0, niin kuskin liike isoissa korkeusvaihteluissa on holtiton (L.S:n korkkituuvi)

Kun 'World Movement' on maksimi, niin kuski ja ohjaamo ovat yhtä liikettä. Tällöin ulkomaailma liikehtii ja ainakin ohjaamokuvalla aiheuttaa nopeasti huimausta.

World Movement 35 toimii mukavasti. :geek:


Jahas, syynätääs tämä seuraavaksi. Säätöjä on kyllä paljon ja melkein pitää koittaa kaikea erikseen. :ugeek:

_________________
Endurance-hiiri.


26.05.2015 05:37
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 31.12.2010 23:39
Viestit: 482
Paikkakunta: Tampere
PSN-Nick: Temmo_MakLaren
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Kulutin iltaa selailemalla virallista PCars foorumia etsien infoa FFB-asetuksista. Luulen löytäneeni jotakin, jota kannattaa tutkailla hieman tarkemmin.

Ensin jäsenen Wootball viesti:

Universal FFB Settings for PS4/XB1 Spreadsheet

These are adapted from Jack Spade's PC Tweaker files - basically it's his FFB settings, in a spreadsheet so that console users can enter them into their game and use the same FFB settings as PC users are enjoying. These should work for most/all console supported wheels and should be a good starting point for everyone. Obviously a lot is based on personal preference, so if they don't feel quite right each user can alter them in his/her game however they see fit.

There are four sets of FFB settings within this spreadsheet.

What´s the difference between the sets?

1. Classic - classic parameters Fx,Mz,Fy,Fz - but additional SopDiff. bumps/kerbs/road feel from the rear tires, solves phase issues.

2. Fy+SopLateral Mix - side load mix (front/rear) 2/3 + 1/3 by forces not by numbers. FFB feels slightly different but gives more feel what the rear of the car is doing, all other parameters as Standard.

3. 66% - Featuring Side Load Forces derivated from the Rear. The character of SopLateral leaves Mz more space to breathe, allows about 10% - 13% increased Master Scale and Sop Scale values than in other sets. Entering curves the wheel slightly feels lighter than usual but compensates with more dynamic, you gain more feel when the tail wants to step out.
In the Fy+SopLateral Mix version Fy (side load front) is dominating, besides the Master Levels this is the main difference.
Note, although different side load mix versions they are following laws of physics, in this case how SMS interprets including human error (and bugs).

4. Bumps Plus - Based on the Fy+SopLateral Mix version, more Rock´n Roll from bumps and kerbs, clipping not ruled out.

Download from Google Drive here:

Excel: https://docs.google.com/uc?id=0Bw5ul...xport=download
PDF: https://docs.google.com/uc?id=0Bw5ul...xport=download


Tulostin edellisessä tekstissä mainitut taulukot ja ne näyttävät todella perusteellisesti laadituilta. Kullekin autolle on annettu omat säädöt, perussäätöjen lisäksi totta kai. Taulukossa esiintyvän tekstin lisäksi löysin samaisen Wootball-jäsenen vastauksen kysymykseen: miten eri säätövaihtoehdot eroavat toisistaan. Vastaus on tässä:

Classic:
Bumps/kerbs/road feel from the rear tires, relatively light steering

Fy+SopLateral:
Heavier but gives more feel what the rear of the car is doing

66%:
More dynamic FFB, but exiting curves is lighter whereas everything is slightly heavier than Classic. Like a mix between classic and Fy+SopLat really.

Bumps Plus
Lots of FFB from bumps and kerbs, but pushes the FFB quite hard.


En ole itse vielä lainkaan ehtinyt kokeilemaan säätöjä, mutta juurinyt uskon niistä olevan hyvä lähtökohta omien mieltymysten mukaiselle ratin virittelylle.

Edit: Linkki keskusteluun, josta tiedot bongasin: http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?24055-Universal-FFB-Settings-for-PS4-XB1-Spreadsheet

_________________
Varikkosuoran virallinen Vanhin; The Ancient One... Iloisesti eläkkeellä


26.05.2015 19:03
Profiili

Liittynyt: 13.03.2012 16:33
Viestit: 254
PSN-nick: hiphei_finland
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
^^Tos Temmon postaamas ohjeissahan on 4 erillaista säätöohjetta..ensin yleissäädöt forcelle yms ja sit 4 autokohtaista joka autolle. Kahta ensimmäistä oon testannu muutamaan autoon ja mulle ainakin toi 2 säädöt ovat mieluiset. Toki voihan noitakin yrittää hieno säätää vieläkin paremmiksi. Täytyy kokeilla vielä noita 2 muutakin säätöohjetta. Noi samat ohjeet löytyy monelta eri foorumilta.

Ps. Missäs Zkippe on? Hän varmasti osais tehdä hyvät säädöt ratille kuin autoillekin. :)


26.05.2015 19:43
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Rattibugejakin tuntuu riittävän, kun virallista Pcars-foorumia lueskelee.
Ei ratin tuntuman etsiminen pitäisi näin kauaa kestää, että kukaan missään ei ole löytänyt yleispäteviä säätöjä esim. T300RS:ään.

Ja katotaas perjantaina kun pätchi tulee. Meneekö kaikki uusiksi? Toisaalta siunaus tässäkin, ratittomuudessa.

Nyt ei vakuuta. Pcars tekee jotkin asiat loistavasti mutta nyt tuntuu, että rattikaluston 'next gen'-ominaisuudet jäävät bugien alle.

Taidan ostaa jäätelön.


27.05.2015 11:40
Profiili
VIP

Liittynyt: 27.11.2010 13:10
Viestit: 77
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Mun mielestä t300RS+Pcars on kyllä paras tuntuma ja ekoilla säädöillä menen mitä sillon kuulin. En oo yhtään säätäny sen jälkeen.


27.05.2015 11:47
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Omenanraato kirjoitti:
Mun mielestä t300RS+Pcars on kyllä paras tuntuma ja ekoilla säädöillä menen mitä sillon kuulin. En oo yhtään säätäny sen jälkeen.


Mukava kulla :D
Aliohjausfiilis taitaa loistaa poissaolollaan? Ootko sateella päästellyt menemään? Onko minkäänlaisia vesiliirtotuntemuksia eturenkaista? Kenelläkään?


27.05.2015 12:00
Profiili
VIP

Liittynyt: 27.11.2010 13:10
Viestit: 77
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Sateella tuntuu melkei samalta kuin kuivalla, 10-20m aikaisemmin jarruttaa


27.05.2015 12:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14.05.2015 01:09
Viestit: 28
Paikkakunta: Vantaa
PSN-nick: hanskipanski
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Mä oon huomannu sateella, että autot liukuu aika paljon sivuttain kylki edellä. Ja siitä ratti ei anna minkäänlaista palautetta ennen kuin sitten pyörähtää. En tiiä sitten johtuuko se vain liiallisesta pidon rajojen ylittämisestä että lähtee sillä lailla luisumaan.

_________________
Cheap, fast and reliable. Pick two.


27.05.2015 12:30
Profiili WWW
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Niin, eli Center Spring -bugi ohjauksessa estää ehkä tuon etupään pidonmenetystunteenkin.

Tuo ratin 'keskitysjousi' aiheuttaa bugina sen, että auton paikallaan ollessa rattia käännettäessä, ratti pongahtaa takaisin keskiasentoon. (tämän luin virall. forkalta) Oikeastihan se palautuisi keskiasentoon liikkelle lähdettäessä.


(Edit: tuo on siis pelin luoma ongelma)


27.05.2015 12:52
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com