Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 17.01.2019 00:51

Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille 
Kirjoittaja Viesti

PSN-Nick: Szuper
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
finbaek kirjoitti:
Niin, eli Center Spring -bugi ohjauksessa estää ehkä tuon etupään pidonmenetystunteenkin.

Tuo ratin 'keskitysjousi' aiheuttaa bugina sen, että auton paikallaan ollessa rattia käännettäessä, ratti pongahtaa takaisin keskiasentoon. (tämän luin virall. forkalta) Oikeastihan se palautuisi keskiasentoon liikkelle lähdettäessä.

(Edit: tuo on siis pelin luoma ongelma)

Eikös siellä ole se joku G-voimasäätö, sillähän tuota pitäisi saada parannettua. G-voimat katoaa kun renkaat luistaa ja kun on pitoa niin sen tuntee ratissa... Äh, en mä tiedä :D Arvailuja!

27.05.2015 17:18
Profiili
VIP

hiphei_finland kirjoitti:
^^Tos Temmon postaamas ohjeissahan on 4 erillaista säätöohjetta..ensin yleissäädöt forcelle yms ja sit 4 autokohtaista joka autolle. Kahta ensimmäistä oon testannu muutamaan autoon ja mulle ainakin toi 2 säädöt ovat mieluiset. Toki voihan noitakin yrittää hieno säätää vieläkin paremmiksi. Täytyy kokeilla vielä noita 2 muutakin säätöohjetta. Noi samat ohjeet löytyy monelta eri foorumilta.

Ps. Missäs Zkippe on? Hän varmasti osais tehdä hyvät säädöt ratille kuin autoillekin. :)

Tulostin itsekin noi ja menin testaamaan. Suurinosa autoista oli ajettavia, mutta ei hyviä. Osa oli ajokelvotomia. Eli esim sivuluisua ei voinut hallita, ei tuntenut lukkiutuneita jarruja jne.

Lopulta otin ne bumps plus säädöt ja lähdin niitä muokkaamaan. Lopulta päädyin noihin munkin laittamiin säätöihin takaisin, paitsi nostin fz scalen sieltä noin 50:stä noin 60:een. Nyt tuntee kun lähtee perä sivulle jarrussa, tai sivuluisuun mutkassa, tuntee renkaiden lukkiutumisen, tuntee kanttarit jne jne. Todella loistavat säädöt edelleen.

Varmaan parempi etten enää koske kun ne kerran on loistavat ps4+t300rs yhdistelmällä...

27.05.2015 18:27
Profiili

PSN-nick: hiphei_finland
Eilen testailin 90 luvun evo mersuun erillaisia ratin säätöjä. Semmoset säädöt missä tunsin perän lähtevän heti irti,ni eipä kierrosajat tykänneet siitä ja tuntui ett pito on huonompi. Eli ajoin varovaisemmin..löysäsin kaasun/jarrutin yms. aikasemmin,kuin jos on säädöt mis en heti tunne ratissa perän irtoavan radasta. Alunperin laitoin ompun säädöt kaikille autoille ja niitä sit muuttelin tarpeen mukaan autokohtasesti. Ompun "yleissäädöt" on ainakin hyvä lähtökohta säätämisen suhteen ja toimivat moneen autoon ilman "hifistelyä" ja ne on ennen kaikkea helppo muistaa,jos vaik vahingossa resetoi säädöt.

28.05.2015 09:17
Profiili
Valvoja

PSN-nick: finbaek
finbaek kirjoitti:
Hra 'Jack Spade' - pelinkehitysvaiheen ffb-velho (sanovat) - hänen konsolipuolelle muunnetut kattavat pc-ratti säätötaulukot löytää alla olevan linkin takaa viralliselta pcars-foorumilta.

http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?24055-Universal-FFB-Settings-for-PS4-XB1-Spreadsheet

Vastuuvapauslauseke!
Väliaikaisen ratittomuuden vuoksi en ole voinut perehtyä linkin takaisiin säätöihin, joten en voi niitä vielä suositella. Muutenkin sanovat, että nuo rattisäädöt toimivat ikään kuin aloitusarvoina, joiden päälle jokainen voi rakentaa omat ffb-sävelensä.

Oma mielipiteeni täysistä voimapalauteasetuksista (esim. ffb=100) :
Peli antaa ilmeisesti oletuksena joillakin rateilla 25% pienemmän voima-asetuksen. Olisin itse varovainen voima-asetuksen lisäilyissä. Nimittäin nykyajan rattiohjaimet ovat herkkiä kapistuksia ja tuntuisi äkkiä, että täydellä voimapalautteella ratin kuluminen voi myös kasvaa.

Säädä varovasti - aja täysillä.

Tuli laitettua 'Classic'-arvot autoihin nyt jo alustavasti.
Eli itse Jack muistuttaa virallisella Pcars-foorumilla, että FFB pitää olla aina 100, jotta taulukon säädöt toimisivat oikein (taitaa olla useimpien tiedossa jo).
Jos ja kun kevennetään ratin vastusta, niin Tire Forceja pienemmälle.

28.05.2015 14:47
Profiili

PSN-nick: hiphei_finland
Mielestäni kannattaa muuttaa vastusta master scalesta ja joku toinenki oli...ja molemmissa on samat lukemat ja nämä ovat joka autolle erikseen. Tire force säätö tais olla jo ratin perusasetuksissa ja jos sitä säätää muuttuu kaikkien autojen forcet. Omppu vois selittää tarkemmin.

28.05.2015 17:06
Profiili
VIP

Juu siis siitä lähdetään et oli teidän säädöt ihan mitkä tahansa niin ffb 100%. Muilla autokohtaisilla säädöillä sitten säädetään sopivaksi.

Master scale ja toiselta ffb välilehdeltä löytyvä SoP scale aina samaksi. Master ja SoP Scalet määrittää autokohtaiset kokonaisforcet ja niillä muilla sitten säädetään efektit mieluisaksi.

Itse olen ainakin vain huomannut, että t300 kadottaa kaikki pienet töyssyt, kanttarit jne jos ratti on hiukankaan jäykkä. Mulla alkaa käsi kyllä sattumaan keppiä käyttäessä muutenkin jos kovin jäykkä on. Mut ottaa ne mun tänne laittamat säädöt, tai tuolta listauksesta tai jotkin muut, niin noi kolme asiaa on muistettava: ffb päävalikosta täysille, auton säädöissä Master ja SoP scalet keskenään samaksi aina.

28.05.2015 17:29
Profiili
Valvoja

Noilla Ompun mainostamilla Jackin säädöillä menen ens'alkuun, kunhan vaan se ratti tulisi.
Taitaa nämäkin säädöt olla melkolailla "jokainen oman maun mukaan" sen perusasetuksen jälkeen..
Ja sitten huomataan, että tunti jos toinenkin on vierähtänyt, eikä yhtään kunnon aikakierrosta ole tullut ajettua - vain sen takia, että pelintekijä oli laiska ja vieritti rattituntuman luomisen pelaajalle. :|

28.05.2015 17:53
Profiili
VIP

Mun alunperin pistämät on siitä hyvät et kartteja lukuunottamatta käy kaikkiin autoihin samat säädöt

28.05.2015 17:54
Profiili
Valvoja

^ Ei haittaa. Kartteihin en koske, ikinä, virtuaalisesti enkä oikeasti.

28.05.2015 18:23
Profiili

finbaek kirjoitti:
^ Ei haittaa. Kartteihin en koske, ikinä, virtuaalisesti enkä oikeasti.

Oikeastihan ne on ihan hauskoja, mut pelissä ei niin hauskoja, pakko nillä kuitenkin oli ura alottaa vaikka kuinka ottaisi kaaliin :lol:

28.05.2015 19:01
Profiili
Valvoja

Pcarsin virallisella foorumilla "TheIronWolf" on tiivistänyt Jackin ison FFB-projektin nostattaman kysymys-/vastaustulvan helppoon ukk-muotoon:

Lainaa:

FAQ - info collected by forum member "TheIronWolf"

So I went through this whole thread in my search for understanding of pCars FFB. I noticed that same questions surface over and over and decided to condense them into FAQ (mostly Jack's/Roger's work). Jack, if that's valuable consider editing (corrections)/adding to OP. Please note, I am not an expert on pCars FFB, I simply wanted to save people time searching.

Q: What's best tweaker file set?
A: There's no best set. Just as FFB in general, those sets are very much up to personal preference. Try, experiment, adjust to find your "best" settings.

Q: Can those files be applied to PS4/XB1 version of the game?
A: No, you cannot copy those tweaker files to PS4/XB1. However, other users produced pdf/xls from those files (see OP). You can use those to enter settings manually. Note: you don't have to enter them all, just pick a car or set of cars, and apply settings to it. See what You prefer.

Q: Tweaker files seem to have no effect.
A: You can verify tweaker files are working by:

1. find .xml for your car, for example, %USERPROFILE%\Documents\Project CARS\FFB\FFBTweakers_Mercedes_SLS_GT3.xml

2. Set SpindleMasterScale to 100.0,

3. Exit and reload session

you should now get very strong feeling. See: http://forum.projectcarsgame.com/sho...l=1#post899737

Q: My wheel feels too weak.
A: You have several options for increasing the strength of FFB:

1. Experiment with Range Compression settings.

2. Increase Tire Force - this will increase all forces without breaking their relative ratios.

3. Increase FFB strength in wheel profiler (in Logitech, uncheck allow game to change settings box).

4. Increase SpindleMasterScale/SoPScale but keep them at the same level.

Note: tweaker files are specifically crafted to avoid clipping (sending values above wheel abilities to output). Clipping leads to fidelity loss. You can observe clipping in clipping meter of Telemetry HUD (flat line overflows).

Q: My wheel feels too strong.
A: See "My wheel feels too weak" and do the opposite steps. Note: do not reduce FFB level in game. FFB in game should be always set to 100.

Q: My wheel is loose around center.
A: Consider increasing Dead Zone Removal Range value.

Q: My wheel oscillates around center or standstill.
A: Consider decreasing Dead Zone Removal Range value and decreasing Tire Force or force in Profiler.

Q: I don't see values from tweaker files in the car FFB UI.
A: That is expected. Tweaker files override UI car FFB settings.

Q: Too much/too little bumps/kerbs rattle.
A: Adjust SpindleFzScale and SoPDifferentialf. But keep them equal.

Q: I want more of braking vibration.
A: Experiment with SpindleFxScale value.

Q: What FFB parameters mean?
A: See http://forum.projectcarsgame.com/sho...l=1#post958100

Q: How to increase feeling of an understeer?
A: See http://forum.projectcarsgame.com/sho...l=1#post958075

Hope this helps someone

http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22938-Jack-Spade-FFB-Tweaker-Files

Edit: lisätty pari korjausta ja linkki JS:n FFB-viestiketjun etusivulle

06.06.2015 01:24
Profiili
Valvoja

http://pcars.oscarolim.pt/
Tuon linkin takaa löytää helposti J.Spaden autokohtaiset asetukset, tweaker filet (myös vanhat). Linkin löysin joskus taannoin ja laitan sen helpottamaan uusia rattisankareita.

Itse tykkään käyttää melko lievää ffb:tä jo siitäkin syystä, että herkkä T300RS kestäisi. Joillakin autoilla on Tyre Force lähempänä 50 mulla agilityn takia.

Ja HUOM! Force Feedback on aina täydet - Tyre Forcesta kevennetään. Tämä tieto on siis viralliselta forkalta, kuten on myös hra. Jack Spade.

26.09.2015 09:37
Profiili
VIP

Tuo tire forcen säätäminen on aivan turhaa, koska sit autoa vaihtaessa joutuu sitä säätämään.

Saman säädön saa tehtyä autokohtaisessa säädöissä, eli en ymmärrä tire forcen säätämistä yhtään.

26.09.2015 09:46
Profiili
Valvoja

No sinä teet niin sitten.
Mun filosofiani on, että kun tweakerit on sisässä, auton ffb-säätöihin en enää kuluta aikaa. Niitä tuli hinkattua alussa ilman asiantuntijatietoa liiaksikin.

Turhuuksista voidaan alkaa väittelemään myös mutta kyllä asia on niin, että "Kaikki paitsi purjehdus on turhaa."

;)

26.09.2015 12:19
Profiili
VIP

finbaek kirjoitti:
No sinä teet niin sitten.
Mun filosofiani on, että kun tweakerit on sisässä, auton ffb-säätöihin en enää kuluta aikaa. Niitä tuli hinkattua alussa ilman asiantuntijatietoa liiaksikin.

Turhuuksista voidaan alkaa väittelemään myös mutta kyllä asia on niin, että "Kaikki paitsi purjehdus on turhaa."

;)

En minä mitään niitä hinkkaile. Yhdet ja samat joka autossa, poislukien juu tire forcen tyyppiset vaikutukset. Ne jää talteen eikä tarvi koskea niihin ollenkaan.

Jos alkaa tire forcea säätää ni joutuu aina säätelee. Siksi en ymmärräkään miksi ei laita säätöjä kuntoon vaan säätää niitä illasta ja vuodesta toiseen uusiksi.

26.09.2015 13:29
Profiili
Valvoja

Käytätkö Omppu J.S:n tweaker fileja autoissa?

Aikoinaan Yellowbirdiin (videoitu) ja siihen vanhaan Lotus F1:seen (videoitu) alensin Tyre Forcet (twiikkerit oli autoissa J.S:lta), koska siten sain vaivattomammin niiden kommervenkit kuriin. Mitään muuta en säätänyt.. En keksi, mitä ja miksi jotakin muuta olisi pitänyt muuttaa.

Sen verran voin kertoa omista ominaisuuksistani; mun ajo perustuu pitkälti visuaaliseen vastaanottoon. Sen takia esim. ruudunpäivitys ei saa pykiä yhtään (ja onneksi Pcarsissa tuo on kunnossa). Ehkä mun näpeissä ei ole tuntoa niin? Mutta kyllä mä pystyn JS:n twiikkereillä ja jopa hyvin alhaisella TF:llä ajamaan. En kaipaa enempää. Fiilis on ajossa upea!
Toisekseen, ei mulla ole aikaa/sinniä etsimään itselleni über-parhaita asetuksia. Siksi käytän valmiita.

????

Miksi muuten näistä pitää alkaa vääntämään? Ratin FFB-asetukset ovat pitkälti hyvin omakohtaisia.

Edit:
Tuossa hieman ylempänä on mun postaus "TheIronWolfin" ukk tweakereista. Siihen kannattaa tutustua.

26.09.2015 15:22
Profiili
VIP

En käytä koska ne on kamalat.
Siis pointti on se että forcet on ne optionsin alla olevat + autokohtaiset.

Eli jos alennat tire forcea ja nostat auton kohdalta ni se o sama asia.
50+50=100
30+70=100
70+30=100

Eli silloin ei sun täytyis koskea koskaan enää mihinkään, kun pidät tire forcen samana ja autolohtaiseen tallennat säädöt jotka vaikuttaa tire forceen.

Eli en ymmärrä sitä miksi haluat kokoajan säätää, kun ne voi tallentaa sinne.

26.09.2015 15:37
Profiili
Valvoja

:arrow:

Jaahas, ja eteenpäin..

26.09.2015 20:08
Profiili
Valvoja

PSN-nick: plusmiinusnolla
Onkohan mule tullu joku sunnuntaimalli t300rs:stä vai onko nuo polkimet todella noin huonot? Meinaan vaan että deadzonet on säädetty nolliin, mutta silti molemmissa pedaaleissa on noin sentin verran tyhjää ennenkuin tapahtuu mitään. Hankaloittaa huomattavasti ajamista paikoissa joissa olisi tarpeen antaa vain vähän kaasua tai jarrua, kun ei tarkalleen tiedä missä kohtaa poljin nappaa niinsanotusti kiinni.

Forceista sen verran että olen nyt säätänyt perusvalikosta forcet täysille. Radalla ollessani sitten säätänyt autosta master scalen 26-->12, sama lukema soppiin, fz täysille pomppujen toivossa ja smoothingit kaikki pois. En tiedä minkälainen tuon pitäisi olla mut ainaki nyt tuntuu hyvältä kun ei paremmastakaan tietoa ole.

27.09.2015 11:47
Profiili

Kokeileppa kalibroida ne polimet kahteen kertaan, ensin nopeasti polkaisu pohjaan molemmilla, pois kalibroinnista ja sitten takaisin ja hitaasti pohjaan asti, pitäisi se numero rullata alusta loppuun melkein polkimien liikeradan verran. Saattaa edesauttaa vähän mutta tosiaan itse huomasin aivan saman kun noita vielä käytin. Nyt G25 polkimet ja sellaista kuollutta aluetta ei ole kuin kaasun alussa ihan vähän mutta se taitaa mennä ihan polkimien itsensä piikkiin. Kaasun lopussakin ehkä pientä "tyhjää" mutta paljon paremmalta tuntuvat.

27.09.2015 12:58
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava