Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 17.01.2019 00:28



Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille 
Kirjoittaja Viesti
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Tässä olis Bumbs Plus twiikkeri suunta-avuksi. En ole itse testannut vielä.
http://pcars.oscarolim.pt/cars/10988/4/2.2


27.09.2015 13:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14.05.2015 01:09
Viestit: 28
Paikkakunta: Vantaa
PSN-nick: hanskipanski
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
plusmiinusnolla kirjoitti:
Onkohan mule tullu joku sunnuntaimalli t300rs:stä vai onko nuo polkimet todella noin huonot? Meinaan vaan että deadzonet on säädetty nolliin, mutta silti molemmissa pedaaleissa on noin sentin verran tyhjää ennenkuin tapahtuu mitään. Hankaloittaa huomattavasti ajamista paikoissa joissa olisi tarpeen antaa vain vähän kaasua tai jarrua, kun ei tarkalleen tiedä missä kohtaa poljin nappaa niinsanotusti kiinni.

Mulla oli ihan sama ongelma noissa polkimissa. Noh nehän lensi sit suunnilleen roskiin ja ostin T3PA:t. On muuten paljon paremmat.

_________________
Cheap, fast and reliable. Pick two.


29.09.2015 17:18
Profiili WWW
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?39952-TM-300-disconnects

Posti #4 sanoo tietona tuolla, että konsoleilla FFB-asetus tulisi sittenkin olla se perus 75. Eli se FFB 100 olisi pc-puolen säätöjä. 75 auttaisi säästämään rattia? Hmm.. Tutkitaan lisää.


29.09.2015 17:50
Profiili
VIP

Liittynyt: 27.11.2010 13:10
Viestit: 77
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Kuten ennenkin on ollut puhetta, niin pelkällä ffb asetuksella ei vielä ole mitään väliä kun se o on yksi iso kokonaisuus ja asetukset saa aivan identtiseksi säädettyä oli se ffb sitten 50 tai 100.
Ja se mikä ne ratit hajoittaa on se puhdas force kun käännät rattia. Se on kaikissa netin force ohjeissa ihan älytön ja sen saa autokohtaisessa säädöissä säädettyä yhtä arvoa muuttamalla. Turhaan pilaa muita efektejä koskemalla muihin säätöihin.


03.10.2015 17:44
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Eli tuo laittamani linkki tuossa ylempänä alkaa jonkun ihmettelyllä, kun ratista katoaa kaikki tunto jonnin ajan kuluttua FFB:n sataselle kääntämisen jälkeen. Mitään infoa tuo heppu ei anna muista asetuksistaan, jotka siis voi olla mitä vaan ja ratti yksinkertaisesti meni suojatilaan - lämmöt nousi liikaa moottorissa.

Omenanraato kirjoitti:
Kuten ennenkin on ollut puhetta, niin pelkällä ffb asetuksella ei vielä ole mitään väliä kun se o on yksi iso kokonaisuus ja asetukset saa aivan identtiseksi säädettyä oli se ffb sitten 50 tai 100.
Ja se mikä ne ratit hajoittaa on se puhdas force kun käännät rattia. Se on kaikissa netin force ohjeissa ihan älytön ja sen saa autokohtaisessa säädöissä säädettyä yhtä arvoa muuttamalla. Turhaan pilaa muita efektejä koskemalla muihin säätöihin.


Kyllä. Se kannattaa jokaisen uuden rattikuskin muistaa (ainakin Thrustmasterin rateilla, pl. ehkä väkivahva T500RS), että ei se pelkkä raaka voima FFB:ssä johda muuhun kuin kaluston ennenaikaiseen kulumiseen. Ja joka vielä pahimmillaan peittää alleen FFB-moottorin tarjoamat yksityiskohdat.

Niistä yksityiskohdista..

Kuten ennenkin on ollut puhetta, on niitä jotka eivät syystä tai toisesta ala itse testaamaan eri FFB-parametrien tuottamia tuntemuksia, vaan käyttävät valmiita asetuksia.
Laitoin itse illalla tuon FFB:n 25% pienemmälle testimielessä. Tuntuma meni liian heikoksi mielestäni. Pistän tuon -25% syyksi kaikkiin illan pyörähdyksiin ja häviöihini. ;)

Back to basics -> Käytän FFB 100% - JS:n tweakereita ja Tyre Forcen maltillisena, kuitenkin jouhevana.


Radalle siitä, kaikki! :D


04.10.2015 10:20
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 31.12.2010 23:39
Viestit: 482
Paikkakunta: Tampere
PSN-Nick: Temmo_MakLaren
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Keep it coming guys! Näin kai ne jenkit sanoisi.
Kaikki ohjeet ja vihjeet, jotka johtavat asian ytimeen itse koeteltuina auttavat meitä PCars rookie-kuskeja pääsemään radalle ilman tuskastuttavia säätösessioita. Itse joudun vielä tässä vaiheessa vain keräilemään kokeneempien kokemuksia, kun muut toimet estävät ratin ääreen pääsyn, mahdollisesti vielä useampien viikkojen ajan.

Eli sorry finbaek, minua ei näe radalla ainakaan lähitulevaisuudessa. Sitten kun pääsen mukaan, olen todennäköisesti taas sillä tasolla kuin liityin varikkosuoralaisten seuraan eli taidot riittävät lähinnä renkaiden vaihtoon varikkoryhmän jäsenenä. Toisaalta takarivistä lähteminen kisaan on aina vähemmän vaarallista kuin jäädä jalkoihin ruutulipulta.

_________________
Varikkosuoran virallinen Vanhin; The Ancient One... Iloisesti eläkkeellä


06.10.2015 17:18
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Äläs nyt Temmo! Kyllä mää tiärän sum'metkus! ;)


Siellä on nyt ihan valmiitakin pre-settejä valikoissa ja olen kuullut, että niitäkin monet käyttävät. Mutta tosi asia on, että mitä enemmän oon lukenut virallista forkkaa, sitä suurempi mystiikan verho on noiden FFB-asetusten edessä. Esim. pelinkehittäjä ei ole avautunut kenelläkään FFB:n syvemmistä kiemuroista!
Mutta, ei niihin kannata itseään hukata. Mielenkiintoista sci-fiä toki!


06.10.2015 17:52
Profiili

Liittynyt: 29.03.2011 01:27
Viestit: 1390
PSN-Nick: Szuper
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
On tämä kyllä semmonen säätöhelvetti koko peli ettei mitään rajaa :D Gran Turismoa on jo ikävä vaika näin ei pitänyt olla... No, eiköhän se siitä ajan kanssa ja kokeilemalla ja testailemalla ja... hajoamalla sata kertaa :lol:

_________________
Endurance-hiiri.


Viimeksi muokannut Szuper päivämäärä 06.10.2015 18:00, muokattu yhteensä 1 kerran



06.10.2015 18:00
Profiili
VIP

Liittynyt: 27.11.2010 13:10
Viestit: 77
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Szuper kirjoitti:
On tämä kyllä semmonen säätöhelvetti koko peli ettei mitään rajaa :D
kun ei ees ole. Tuntuu et kaikki tekee siit vaikeampaa ku se on.


06.10.2015 18:00
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 31.03.2011 10:33
Viestit: 553
Paikkakunta: Kouvostoliitto
PSN-nick: plusmiinusnolla
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Omenanraato kirjoitti:
Szuper kirjoitti:
On tämä kyllä semmonen säätöhelvetti koko peli ettei mitään rajaa :D
kun ei ees ole. Tuntuu et kaikki tekee siit vaikeampaa ku se on.


No joo, ensimmäinen päivä ratin ja asetusten kanssa oli kieltämättä järkytys, mutta eipä tuo nyt mikään maailmanloppu sitten lopulta ollutkaan. Joten täällä ei ainakaan ole vielä päässyt tulemaan Turismoa ikävä :twisted:


06.10.2015 18:35
Profiili
VIP

Liittynyt: 27.11.2010 13:10
Viestit: 77
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Juu ja kerran ku ne on kohdillaan niin ei tarvi edes koskea jatkossa


06.10.2015 18:39
Profiili
VIP

Liittynyt: 27.11.2010 13:10
Viestit: 77
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Juu ja kerran ku ne on kohdillaan niin ei tarvi edes koskea jatkossa


06.10.2015 18:48
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
"Kaikki, mitä olet halunnut tietää ffb:stä, mutta et ole koskaan kehdannut kysyä."
- aka, konsolikuskeille tarkoitettu virallisen foorumin ratin voimapalauteviestiketju:
http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?38744-Lets-talk-FFB-Post-and-Compare-short-Telemetry-Videos-and-what-FFB-tweek-used/page15

Project Cars foorumin "wahwah" (vaikuttaa nauttivan suurta luottamusta tietoineen), posti #145:
Lainaa:
We see plenty of justifiable complaint in these forums regarding a lack of direct information from the development team, so I will re-post the answer I got directly from Tim Mann, Console Lead for SMS, when I asked him about the nature of the FFB master on consoles.
Lainaa:
Quote Originally Posted by Tim Mann
Hi, there is only the one control on PS4 which covers the entire range from off to full, you should set it appropriately for your device.

Tim

This is contrary to the advice we have heard from the beginning from PC guys, that the in-game FBB master must be set to 100, but that is easily explained by the fact that the console system works slightly differently, in that we don't have both an in-game master and a Control Panel master in the driver software. Since this is the only control we have that dictates the final, post-telemetry output to the wheel, we can look at the FFB master on consoles as being equivalent to the Control Panel master on PC, which defaults appropriate to the device (wheel), just as Tim Mann recommends for the console FFB master. I only know of the default for the T300 on PS4, which sets the FFB master at 75.

Of course, none of this is set in stone, and we are free to experiment with settings wherever we choose. The best we can do is be informed, and in the case of this piece of information, it comes directly from the developer and is platform specific. Still, we are free to do with it as we wish. In a system with so many variables, the more we can lock down with some sense of permanence, particularly as a starting point for new players, or those struggling with their settings, the better.

From there, we have the two global multipliers at either end of the chain, including Tire Force at input, directly bridging between the tire model and in-car settings, and Steering Gain at the end of the chain of calculable forces, prior to telemetry. Both are capable of attenuating or boosting overall strength, with varying degrees of influence over the general feel. Both will be reflected to some extent in telemetry. Then of course we have the in-car settings, positioned between the two multipliers, and prior to the compression/expansion controls (Rel Gain, Scoop, Soft Clip, etc). Only the FFB master comes after telemetry, so you will not be able to see what effect it is having on the actual output to the wheel.

At the very least, the information from Tim Mann regarding the console FFB master should at least dispel the myth that we should treat this setting exactly the same as the suggestions on PC, because its setting is device dependent, rather than absolute across the board. Similar, in that way, to the PC system's Strength of All Forces slider in the driver Control Panel for the specific wheel. That doesn't mean you can't set it to 100 if you want to, it's your wheel and your game. It would simply be contrary to the game developer's recommendations.


09.10.2015 13:49
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Temmo kirjoitti:
finbaek kirjoitti:
Ja kah! Temmo ja Muugikin pyörähtivät sessiossa! Temmolta kysyisin, saitko T500:n säädöt hallintaan?


Kyllä ratti tuntuu käsissä jo melko hyvältä, mutta aikaa erilaisten asetusten vaikutuksesta ajotuntumaan ei ole ollut riittävästi. Pitää alkaa uudelleen selailemaan foorumeiden keskusteluja FFB:n olemuksesta ja erilaisten parametrien vaikutuksesta. Mahtaisikohan olla niin, että Tyre Force kohdilleen, jonka jälkeen voikin siirtyä autokohtaisiin säätöihin?

En tiedä, toivottavasti.
Älyttömän turhauttavaa: loistava peli, kun kaikki vaan toimii.
Pelintekijä on antanut FFB:n "miljoonine" variaatioineen. Antanut pelaajalle mahdollisuuden luoda omaa, mutta samalla luonut voimapalautemallin, joka antaa jopa samankin merkkisillä rateilla aivan eri tuntemuksen auton ohjaukseen. Ei tällaista enää tulevaisuudessa SMS, kiitos. :x

Jatketaan ffb-a(r)vailua..


24.10.2015 19:51
Profiili
Valvoja

Liittynyt: 06.12.2010 14:59
Viestit: 1840
Paikkakunta: Tampere
PSN-nick: finbaek
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Olisi "hieman" tuoretta iltalukemista viralliselta forumilta koskien ratin voimapalautekäsitteitä ja säätöjä:
http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?38744-Lets-talk-FFB-Post-and-Compare-short-Telemetry-Videos-and-what-FFB-tweek-used&p=1204620&viewfull=1#post1204620


03.01.2016 23:45
Profiili

Liittynyt: 29.03.2011 01:27
Viestit: 1390
PSN-Nick: Szuper
Viesti Re: PCARS - Ratti ym nippelitietous taviksille
Näyttää ihan samalta mitä mä olen lukenut amiksen autopuolella kirjoista... Tai siis "samalta mitä siellä luki mutta kun en kaikkea lukenut" koska tajusin noita asioita ihan tarpeeksi siihen aikaan :D

_________________
Endurance-hiiri.


04.01.2016 06:00
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com